Felanmälan
Olika ärenden innebär att du måste göra felanmälningen på olika ställen.
Vill du göra en felanmälan för utebliven sophämtning eller annat som rör avfallshämtningen i kommunen? Då gör du det via Trepartens ärendehanteringssystem Infracontrol.
För att göra en felanmälan i övrigt kontaktar du:
- Under dagtid, vardagar: Växeln, 0952-140 00
- Övrig tid: Larmcentralen, 0910-77 99 63
Om ärendet inte är brådskande kan du lämna din felanmälan via vår e-tjänst.
Notera att om du väljer att vara anonym så har vi ingen möjlighet att återkomma till dig i ärendet.
När du sänder in dina personuppgifter godkänner du att dina uppgifter lagras och behandlas för att kommunen ska kunna kontakta dig i ärendet. Du har rätt att en gång per år, utan kostnad, få information om de uppgifter som finns registrerade om dig. Du kan också begära rättelse om uppgifterna skulle visa sig vara felaktiga.