Till innehåll

IT-tekniker

Har du goda IT-kunskaper är nyfiken och gillar att lösa problem? Ja, då är detta jobb något för dig!
Vi söker nu en IT-tekniker till IT-enheten i Sorsele kommun.
Välkommen med din ansökan!

Omfattning

Heltid

Sista ansökningsdag

2024-08-13

Anställningsform

Tillsvidare, tjänsten kan komma att inledas med en provanställning

Referens

Dnr 2024/407-023

Dina arbetsuppgifter

Hos oss kommer du bland annat att arbeta med:
• Drift och övervakning av verksamhetssystem
• Hantering och optimering av databaser
• Utveckling
• Utredning
• Felsökningar och problemlösning
• Hantering av beställningar
• Support och rådgivning
• IT säkerhet

Som IT-tekniker hos oss så varierar arbetsuppgifterna och du kommer även att hantera ärenden av mer avancerad karaktär och du kommer också arbeta aktivt med att höja användarnas IT-kompetens.

Dina egenskaper

Du har förmåga att prioritera och kan dokumentera ditt arbete på ett bra och tydligt sätt. En lagspelare, tar stort ansvar och trivs med att ge god service till användarna samt se till att saker blir gjorda. Eftersom arbetet stundtals innebär ett högt tempo är det viktigt att du är stresstålig och flexibel. Som person är du nyfiken, ansvarsfull och prestigelös. Du drivs av förändring och gillar att jobba i grupp och ser samarbete som en styrka.
För att trivas i rollen tror vi att du är nyfiken och tar eget ansvar för din utveckling och du driver ditt arbete självständigt framåt. Du har en analytisk förmåga, är välstrukturerad och noggrann samt har en hög teknisk kompetens med en problemlösande inställning.

Kompetens och kvalifikationer

Du har en relevant eftergymnasial utbildning inom IT eller motsvarande kunskaper som kan bedömas likvärdiga av arbetsgivaren med kunskaper inom nätverk, it-support och eller serverdrift. Dokumenterad erfarenhet att jobba som It-tekniker är meriterande. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Du har kunskaper inom Windows, Active directory och Microsoft Entra samt Linux.
Tjänsten förutsätter fysisk närvaro på arbetsplatsen samt besök hos kommunens olika verksamheter, B- körkort är därför ett krav.
Krav för tjänsten är också god förmåga att utrycka dig på svenska och engelska, i både tal och skrift.

Om arbetsgivaren

Om arbetsplatsen:
På uppdrag av Kommunstyrelsen har IT-enheten det samordnade ansvaret för kommunens IT- och bredbandsverksamhet. Med samlad kompetens stöttar vi kommunens verksamheter med support på mjukvara och hårdvara, drift av databaser samt system för kommunal verksamhet. Vi är även egen kommunikationsoperatör i Sorsele stadsnät och hanterar kommunens fibernät. Vi erbjuder en arbetsplats med korta beslutsvägar och ledtider där vi vill erbjuda dig möjligheten att få utvecklas och växa inom IT-området. IT-enheten tillhör stödverksamheten och är uppdelad i två huvudområden, dessa två är IT och bredband. Hos oss arbetar fem medarbetare inkl. enhetschef.

Lön

Sorsele kommun tillämpar individuell lönesättning. Ange löneanspråk i ansökan

IT-chef
Anette Edvardsson
anette.edvardsson@sorsele.se

Övrig information

Arbetet kan komma att omfatta arbete i samhällsviktig infrastruktur och du kan därför behöva genomgå en säkerhetsklassning.
För att bli aktuell för anställning behöver du visa ett utdrag från belastningsregistret innan du anställs. Beställning av utdrag ur belastningsregistret kan göras på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret, använd dig av blanketten som heter "arbete inom skola eller förskola".
Intervjuer kan komma att ske löpande.
Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare i samband med rekryteringen.

Sök jobbet
Publicerad den 27 juni 2024